Börja med e-handel

I dagens samhälle finns det nästa obegränsat med möjligheter för den som vill starta eget företag eller på något sätt börja tjäna pengar på sin verksamhet. Även bolag som redan är etablerade och kanske inte har utforskat alla möjliga kanaler som finns tillgängliga kan säkerligen lära sig ett och annat genom att börja med, eller bli vassare på, e-handel. Vad är e-handel? Enkelt förklarar är det att man låter kunder köpa ens varor eller tjänster direkt på nätet istället för i en fysisk butik. Detta är ett smidigt sätt att nå alla sina kunder som ändå rör sig på nätet varje dag.

Ditt företag kanske kan växa snabbare

Per Holknekt 2014Många studier och rapporter inom affärer visar idag på en och samma slutsats. Oavsett ålder, kön eller annan demografi, så rör sig folk idag till största delen på nätet när de letar nya produkter eller tjänster. Vi ser mönster som visar på att kunder är mer och mer villiga att betala direkt i datorn eller till och med via mobilen. De företagen som inte har en väl uttänkt strategi och lägger ett ordentligt fokus på att maximera de möjligheterna som en riktigt bra handel på nätet medför, går garanterat miste om många av sina kunder. En viktig del om du är en ledare eller entreprenör, är att få med alla anställda på denna tanke och få alla att förstå vikten av att kapitalisera på ens publik online. Ett tips kan vara att gå en ledarskapsutbildning för att lära dig hur man får alla att motivera sig till att tänka annorlunda och i nya banor.

Varför är det så viktigt att få alla att förstå vilken potential det verkligen finns i dessa nya tider? Vi har sett många exempel på företag som antingen har misslyckats med eller lyckats med en riktigt bra lösning för handel online. Låt oss ta ett exempel. klädföretaget Odd Molly lyfter med hjälp av sin e-handel, vilket både visar sig i deras absoluta omsättning, men också deras relativa resultat till föregående år. Odd Molly har visserligen bra produkter, men det som har fått bolaget att ta steget till nästa nivå är hur man har fokuserat på sin strategi att möta kunder där de verkligen håller till, och det är just på nätet. En ytterligare faktor till hur man har lyckats med denna strategi är just ledarskapet. Grundaren av Odd Molly har alltid varit en karaktäristisk ledare som är riktigt skarp på digitala lösningar och med hans kunskaper inom ledarskap har han lyckats få med sig hela bolaget i samma tänk.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *